YouSee Xee får kampe fra Premier League
Publiceret af: Bent Haahr
Dato: 16-03-2019 12:46:46
Kategori: Generelt

YouSee og Nordic Entertainment Group har indgået aftale om Premier League kampe.Billedresultat for Premier League

YouSee har købt halvdelen af Premier League-kampene af NENT (Nordic Entertainment Group). Kampene skal vises på YouSees egen tv-kanal Xee.

Xee er en tv-kanal som KUN YouSee TV kunder kan se.
Læs mere om YouSee XEE TV kanal

Med start fra den nye sæson 2019/2020 der har YouSee købt eksklusive rettigheder til at vise halvdelen af Premier League-kampene på tv.

Den resterende halvdel af Premier League-kampene vises eksklusivt på Nordic Entertainment Groups kanaler TV3+ og TV3 MAX. Som en del af aftalen får kunder, der har adgang til Viaplay Sport, også mulighed for at se Premier League-kampene fra Xee.

Aftalen gælder foreløbig i 3 år.
“Vi glæder os utrolig meget til dette helt nye og meget spændende samarbejde. Med nogle af de bedste hold i verden og fantastiske danske spillere som Christian Eriksen og Kasper Schmeichel er det ikke underligt, at danskerne elsker engelsk fodbold. Fra august i år og tre år frem vil Xee blive hjemsted for en række af de helt store engelske fodboldopgør, og det glæder vi os virkelig til at kunne tilbyde vores kunder”, fortæller Christian Morgan, mediedirektør i YouSee.

Som en del af aftalen køber YouSee også produktioner af TV3 Sport, som kommentering af kampene, studiedækning og magasinprogrammer.

Kilde: recordere.dk

Bent Kristensen